kan inte stämma? :/

jag är så less att det alltid ska krångla sig med löner för mig.. får inte ihop det .. stod att jag bara har jobbat 90h i september på min lönespec och jag jobbade minst 8h varje vardag i hela sept. men jag har ju börjat få månadslön så då kunde de ju ha varit att dem börja räkna månadlön från 20:e till 20:e men det gick ändå ite ihop för då har jag ändå jobbat över 100h i sept, och så jag gick över från extra anställd till vikariat(som jag tror det kallades) 1 okt, det står det i mina pappren så jag kan ju inte ha fått månadlön från 20e till 20e om jag gick över till vikariat och fastlön 1okt.
jag är ett frågetecken och less på att det alltid blir fel. nog för att det inte var fel sist jag trodde det var fel, men då trodde jag ju att jag hade fått för mkt när jag inte hade det så det gjorde ju inte så mkt.
aja ska gå och prata med hon som har hand om min lön och fråga och hoppas att dem gett för lite blir ju alltid glad när man får mer.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Du borde föra "jobbdagbok", det är väldigt smart faktiskt för då har du koll (och bättre bevis) på exakt hur länge du har jobbat och vad du har gjort om du skulle misstänka att de ger dig för lite i lön.

2010-10-19 @ 12:07:25
URL: http://rubin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0